Kävlinge-SUIF

Grundseriens sista bortamatch slutade precis som de tidigare åtta bortamatchern - med en seger för Söderhamns UIF. SUIF är alltså obesegrade på bortaplan i år, vilket får ses som en fantastisk bedrift! Förra matchen mot Kävlinge slutade med en 1-4 förlust, i och med dagens resultat så är Kävlinge hittills det enda laget som har pluskvot på SUIF denna säsongen.

Johan Sondell - Hampus Nordberg 11-13. 6-11
En match där serve och returspelet blev avgörande, till en början hade Soda klart övertag på dessa bollar. Desto längre matchen led så tog Hampus över spelet och lyckades bäst i de viktiga bollarna.
"Soda servar riktigt bra och kommer man in fel i det så är det svårt. Men tyckte jag fick hyfsad koll på spelet från och med andra setet. Det var väldigt viktigt att jag lyckades vända 6-10 till setvinst i första setet! Skönt med revansch från senaste matchen" tyckte Hampus

Mikael Mattiasson - Sun Jian 3-11, 7-11
Sun var på hugget från start och hade ett spel som gjorde det svårt för Mattiasson. En stabil insats där Sun gjorde vad han skulle.
"Jag var fokuserad hela matchen och ville inte bjuda på något" sa Sun Jian

Magnus Molin - Viktor Brodd 11-2, 11-6
Viktor klev in i hagen med strålande form och hade förhoppningar på ännu en bra match. Magnus Molin ville dock annat och visade upp högklassigt spel och bjöd inte Viktor på mycket alls. Det blev svårt för Viktor att komma in i matchen och Molin hade svar på det mesta.
"I första set så fungerade inte mycket och andra set spelade jag upp mig och försökte verkligen. Men han spelade bra och jag fick inget enkelt att jobba med alls" sammanfattade Viktor.

Johan Sondell - Sun Jian 8-11. 11-13
En tillknäppt match där det märktes att de har tränat mycket med varandra då de hade full koll på motståndarens spel. Båda spelarna bjöd på bra servar och snabba attacker. Sun lyckades bäst i slutet av seten och visade upp en stark vinnarskalle.
"Soda har väldigt snabba servar och när han spelar bra är det svårt och klurigt att möta honom. Jag fick till några bra servar i slutet av seten och det var nog det jag vann på" Sammanfattade Sun Jian

Mattiasson/Molin - Nordberg/Brodd 11-8, 2-11, 11-7 
Efter att ha vunnit 7 raka dubbelmatcher så tog det idag stopp för SUIF-paret. Dagens insats var väl inte riktigt vad dom skämt bort oss med men samtidigt var det ett bra dubbelpar som stod på andra sidan bordet och förlusten var inget att skämmas över. En stor ljuspunkt i matchen var ändå andrasetet där SUIFarna spelade bländande pingis.
"Jag tycker att vi mötte ett bra dubbelpar idag, dom spelade ganska likt oss och det är vi inte vana vid. Det är klart att vi ville fortsätta hålla vår svit igång så förlusten sved lite extra!" tyckte Hampus
"Vi hade för dåliga servereturer idag och det är väldigt viktigt. Bara att glömma och ta nya tag!" avslutade Viktor

Coach Peter "Blomman" Blomqvists analyser
Hampus match mot Soda så tycker jag att Soda spelade bra i början och fick spela mycket forehand. Sen när Hampus kom ikapp så blev Soda stressad och efter det tycker jag Hampus hade bra koll. Bättre servar och bättre kontroll på spelet i andra set bäddade för segern. Starkt av Hampus att hålla sig lugn även om Soda började väldigt bra i matchen, en bra seger!
Sun Jians första match blev det inte något vidare spel då Mattiasson hade stora problem för Suns spel och det kändes lugnt. Matchen mot Soda kändes väl inte så bra, tycker att Soda fick bestämma alldeles för mycket av spelet och det kändes verkligen som om matchen kunde gå hursomhelst. En bonusseger för Sun, då jag inte vet om jag kan tycka att det var så rättvist, utan det var mer att Soda stressade upp sig i viktiga lägen.
Viktor spelade alldeles för snällt i början och det passade Molin bra då han fick väldigt mycket tid på sig. I andra setet så började Viktor spela tuffare och det såg bättre ut, men Molin spelade bra och det rann iväg lite väl snabbt i mitten av setet. Men inget snack om saken, Molin var den bättre idag.
Dubbeln handlade mest om vilken uppställning det var, i första set såg det inte alls bra ut, medans i andrasetet såg det ruskigt bra ut. I skilje var det tillbaka till förstasetet då returspelet inte var bra och när Molin spelade så pass bra så blir det svårt om man bjuder på så mycket. Samma sak här, det var väl en rättvis seger.
I och med tabelläget så var en 3-2 vinst bra för oss och det är riktigt skoj att vi har gått igenom hela serien utan att förlorat en enda bortamatch! Vi visar återigen att vi är ett mycket stabilt lag och vi behöver inte prestera på topp för att vinna. Jag tycker det ser väldigt lovande ut inför de sista två matcherna och jag hoppas att vi kan spela till oss serieseger redan på torsdag mot Halmstad!

Betygen för dagens insats blir därför 3 kaffekoppar av 5 möjliga!

Nästa match är alltså redan på torsdag på hemmaplan, då mot Jörgen Perssons Halmstads BTK kl 18.30, välkomna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0