0-5

Vad behövs mer till rubrik än 0-5?
Känns underbart bra att få ytligare en 5-0 vinst, och även denna kom på "bortaplan" som dock kändes som hemma tror jag att jag kan säga utan att göra någon irriterad. För det var nästan en full buss som rullade redan klockan tio på morgonen från Söderhamn, med blandade åldrar och inte bara Söderhamnare. Det var faktiskt tillresta från Iggesund och även Edsbyn, jag hoppas dom hade lika roligt som vi men det är jag övertygad om, 5-0 och jag tror dom var nöjda.
He Haijin - Viktor Brodd 8-11, 11-8, 8-11
För andra matchen i rad så lyckas alltså Viktor vinna mot motståndarlagets kines. En match som innehöll få bolldueller utan den som var bäst på "skitspelet" lyckades vinna matchen.
"Det var en match där serve och returspelet avgjorde matchen. Jag hade lite problem med hans servar samtidigt som han hade problem med mina. Till slut så lyckades jag dra de längsta strået!" sammanfattade Viktor. Otroligt roligt för Viktor att ännu visa sin styrka och det med bravur! "Så göra Viktor när han krossar en kines"
Mikael Appelgren - Sun Jian 3-11, 2-11
Kross. Här hade inte den gamle storspelaren Appelgren något alls att sätta emot storservaren Sun. En avslappnad Sun bjöd inte honom på något utan avgjorde bollarna hårt och distinkt "Har väl inte så mycket att säga..." Nej, det fanns det inte heller, äpplet var totalt chanslös och detta var i särklass matchens snabbaste!
Harald Andersson - Hampus Nordberg 5-11, 10-12
Bollsäkre Harald visade sig lite darrig och i första set bjöds det på några bollar samtidigt som Hampus drog in bollarna när han fick chansen. Efter några fina bollar så kunde Hampus rädda en setboll vid ställningen 10-9 i andra set för att sedan avgöra.
"Började lite darrigt men sen hittade jag spelet mer och mer tycker jag. I andra set bjöds det på ganska bra spel och tyckte att jag rörde mig bra och jag kände inte av att jag varit sjuk i veckan" sa Hampus.
He Haijin - Sun Jian 9-11, 8-11
"En väldigt jämn match, det var mycket fighting och lite skönspel. Den som gjorde minst misstag vann också bollarna, därför stod jag som segrare. Det var en helt okej match från min sida! Jag tycker inte He Haijin gjorde någon jättebra match idag, men jag vet att jag måste vara på tårna för på tisdag kan han lika väl spela mycket bättre!" tyckte Sun Jian
Appelgren/Andersson - Brodd/Nordberg 11-7, 5-11, 5-11
En bra start följdes upp med en sisådär avslutning av första set. Dock så skulle det visa sig att SUIFparet var bättre än sina motståndare då de vann de två följande seten stort och stabilt. Med noggrant spel med få misstag så gjorde de matchen svår för Spårvägens dubbelpar.
"Tycker det kändes bra hela matchen, vi gav väl bort första set lite väl enkelt bara. Annars tycker jag det var en bra dubbel och vi spelade för varandra" sammanfatta de Hampus
"Jag håller med Hampus, det var en bra sammanfattning tycker jag" instämde Viktor
Coach Mats "knadde" Olssons analyser
Grymt bra inställning från alla tycker jag. Vi lämnade inte dom skuggan av en chans och det var överkörning idag, grymt bra!
Skönt att vinna dubbeln tycker jag, det är viktigt för framtiden! vi har åkt på några såna plumpar innan, ledat 4-0 och sen lagt dubbeln. Då känns det lite som en förlust, så detta var extra skönt!
Nu har halva serien gått och vi ligger högt över vår målsättning som vi hade innan säsongsstarten, starkt!
Jag kan inte göra annat än att dela ut 5 kaffekoppar av 5 möjliga!

Coffeking analyserar på sitt sätt
Jag tycker matchen bara kunde sluta på ett sätt och det blev 5-0 till Suifs fördel! Idag var verkligen Spåret aningen för småa/tunna för att matcha våra laddade grabbar. Känns roligt att vinna så stort när vi hade full buss ner och även  lite besök från Enköping. Så verkligen skoj, känns stabilt att ha Knadde som äntligen ger årets första fullpott av kaffekoppar. Blomman brukar ha en tendens att vilja få behålla alla koppar själv så därför sparsamt med koppar än så länge, hoppas Knadde kan styra upp det!

Kommentarer
Postat av: Patrik

Tummen upp för Coffeeking!

2010-12-21 @ 16:01:09
Postat av: Anonym

haha! tycker vi kan ge alla spelare och Suifportrar tummen upp i denna match! :)

2010-12-21 @ 23:09:47
Postat av: Danne

Tycker vi kan ge alla spelare och Suifportrar tummen upp i denna match =)

2010-12-21 @ 23:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0